Öztürkmen, çevre kirliliğinin bölgedeki tarımı, doğal yaşamı ve insan sağlığını tehdit ettiğini söyledi.
Nizip Çayı çevresindeki yaklaşık 30 köyün kirlilikten olumsuz etkilendiğini belirten köy dernekleri başkanları İlhan Aslan ve Öner Deniz, çevre sorununun artık ciddi bir boyuta ulaştığını ifade etti. Bölge sakinleri, geçmişte balık tuttukları dereye bugün kimyasal atıkların karıştığını öne sürerek, kötü koku ve çevresel tahribat nedeniyle yaşam kalitelerinin düştüğünü dile getirdi.
Köylüler, tarım arazilerinin zarar gördüğünü ve çevredeki yaşam koşullarının her geçen gün daha da kötüleştiğini belirterek soruna kalıcı çözüm bulunmasını istedi.
Konuyu daha önce de birçok kez Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine taşıdığını hatırlatan Hasan Öztürkmen, verilen sözlerin yerine getirilmediğini savundu. Sanayi kaynaklı kirliliğin yalnızca doğaya değil, bölgede yaşayan insanların ve hayvanların sağlığına da zarar verdiğini ifade eden Öztürkmen, yıllardır kirlenen toprakların da rehabilite edilmesi gerektiğini söyledi.
Öztürkmen, “Sanayinin büyümesi elbette önemli ancak bunun bedelini köylüler ödememeli. Çevreyi koruyan ve insan sağlığını gözeten çözümler hayata geçirilmelidir” dedi.
Bölgede sinek ve haşere yoğunluğunun arttığını, bazı tarım alanları ile uzun yıllardır bölgede bulunan ağaçların zarar gördüğünü belirten Öztürkmen, yetkilileri Nizip Çayı’ndaki kirlilik sorununa karşı daha etkin adımlar atmaya davet etti.

