Hayata geçirilmesi planlanan Millî Akıllı Sayaç Sistemi (MASS) ile vatandaşlar gelecekte elektrik, su ve doğalgaz tüketimlerini tek bir dijital platform üzerinden takip edebilecek.
Gaziantep'teki Aboneler İçin Ne Değişecek?
Yeni sistemin devreye alınmasıyla birlikte Gaziantep'te yaşayan vatandaşlar da farklı kurumların uygulamalarına ayrı ayrı girmek yerine;
- Elektrik,
- Su,
- Doğalgaz
tüketim bilgilerini tek uygulama üzerinden görüntüleyebilecek. Böylece hem anlık tüketim hem de geçmiş dönem faturaları daha kolay takip edilebilecek.
Amaç Daha Kolay Takip ve Daha Düşük Maliyet
EPDK uzmanları, MASS sisteminin farklı marka sayaçlar ile haberleşme sistemlerini ortak bir altyapıda buluşturacağını belirtiyor. Bu sayede dağıtım şirketlerinin teknoloji maliyetlerinin azaltılması, sistemlerin daha verimli çalışması ve vatandaşların kullanım kolaylığı elde etmesi hedefleniyor.
Gaziantep'te Akıllı Sayaç Dönemi Güçlenecek
Sanayisi ve hızla büyüyen nüfusuyla enerji tüketiminin yüksek olduğu Gaziantep'te, akıllı sayaç altyapısının yaygınlaşmasıyla birlikte vatandaşlar elektrik, su ve doğalgaz tüketimlerini daha bilinçli yönetebilecek. Tek platform üzerinden sunulacak veriler sayesinde tasarruf yapılması ve tüketim alışkanlıklarının daha yakından takip edilmesi de mümkün olacak.
Ne Zaman Başlayacak?
EPDK, sistemin hayata geçirilebilmesi için gerekli teknik ve yasal altyapı çalışmalarını sürdürüyor. Düzenlemenin tamamlanmasının ardından uygulamanın Türkiye genelinde kademeli olarak devreye alınması bekleniyor. Gaziantep'teki aboneler de yeni sistemden yararlanacak iller arasında yer alacak.

