İstanbul Valisi Davut Gül, Suriyeli Başkonsolos ile bir araya geldi

İstanbul Valisi Davut Gül, Suriyeli Başkonsolos ile bir araya geldi

Davut Gül, Salı sabahı Halid El-Hindavi ile İstanbul Valiliği’nde bir görüşme gerçekleştirdi. Bu görüşme, İstanbul Valisi ile bir Suriyeli konsolos arasında son 10 yılı aşkın süredir yapılan ilk resmi temas olarak kayıtlara geçti.

Vali Danışmanı Arap İşleri Sorumlusu Sinan Metiş’in aktardığı bilgilere göre görüşme, valilik binasında gerçekleşti ve iki taraf arasında ortak ilgi alanlarına giren konular ele alındı.

Ziyaretin, sembolik ve siyasi açıdan özel bir önem taşıdığı belirtilirken, yaklaşık 15 yıl aradan sonra bir Suriyeli başkonsolosun İstanbul Valiliği’ni ziyaret etmesi, iki ülke arasında yeni bir iletişim döneminin işareti olarak değerlendirildi.

Gözlemciler, söz konusu temasın Suriye ile Türkiye arasındaki son dönemde yaşanan ilişkilerdeki yumuşama süreci kapsamında önemli bir adım olduğuna dikkat çekiyor.

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Üzgünüz ilginizi çekebilecek içerik bulunamadı...
ÇOK OKUNAN HABERLER
gaziantep haberleri için doğru bilgiyi sunan haber sitesi kenthaber ile gaziantep haber alanında en doğru bilgiye ulaşın. gaziantep son dakika için bizi keşfedin. google