?>

Su Güvenliği Çalıştayı’nda Düzbağ projesi örnek gösterildi

Tarım ve orman bakanlığı tarafından düzenlenen “kaynaktan musluğa içme ve kullanma su güvenliği planlarının hazırlanması risk yönetimi çalıştayı”nda düzbağ projesi konuşuldu.

Yaşam - 3 yıl önce

Suyun kaynağından içme ve kullanma suyu tedarik zincirinin bir bütün olarak ele alınması, suyun güvenli bir şekilde evlere gelebilmesi amacıyla Tarım ve Orman Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından yapılan çalıştay Gaziantep’te düzenlendi. Çalıştaya Tarım ve Orman Bakanlığı Bakan Yardımcısı Veysel Tiryaki katıldı.

Çalıştaya katılan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, şehrin su sıkıntısı yaşamaması için hayata geçirilen Düzbağ Projesi’ni, yapılan yatırımları, deprem sonrasında yürütülen çalışmaları ve tarımsal sulama için hayata geçirilen kanal projelerini anlatarak örnekler verdi.

GASKİ Genel Müdürü Hüseyin Sönmezler çalıştayın açılışında Kahramanmaraş depremleri sonrası hasar alan hatların hızlıca onarılması ve su temininin sorunsuz iletimi için yapılanların sürecinden bahsederek Düzbağ Projesi’ne değindi. Sönmezler ayrıca, kayıp kaçakların önlenmesi için de teknik bilgiler verdi.

2030’a Kadar gerekli tedbirler alınmazsa su fakiri olan ülkeler kategorisine gireceğiz

Çalıştayın açılışında konuşan Bakan Yardımcısı Veysel Tiryaki, 6 Şubat’ta yaşanan afetten etkilenen illerden birisi olan Gaziantep’te çalıştayın yapılmasının önemini vurgulayarak, “Bugün kullanma suyunun planlarının hazırlanması noktasında duyarlılığı arttırmak için başta yerel yönetimler olmak üzere ilgili kurumlarda hassasiyeti arttırarak devam etme konusunda yapılacak çalıştayın başlangıcındayız. Ülke olarak su stresi yaşıyoruz. 2030’a kadar gerekli tedbirler alınmazsa su fakiri olan ülkeler kategorisine gireceğiz. Tedbirleri almak zorundayız. Bütün kurumlar bu konuda çalışıyor” dedi.

"Bize düşen görev burada çıkan sonuçlardan faydalanmak"

Tarım ve Orman Bakanlığı’nın yaptığı ve yeni yapılacak çalışmalara değinen Tiryaki, “Yerel yönetimler artık kamu görevleri için de çalışıyor. Kaynaktan musluğa kadar geçen bütün süreçlerde ciddi çalışmalar var. Tarımdaki vahşi sulamadan sanayideki endüstriyel kullanmaya kadar içme sularındaki kayıp kaçaklarında önlenmesi için çalıştay önemli olacak. Bize düşen görev burada çıkan sonuçlardan faydalanmak. Bu önemli çalışmaya ev sahipliği yapan Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür ederim” ifadelerini kullandı.

"Burada konuyla ilgili yetişmiş insan gücü beşeri sermaye var"

Gaziantep’te su konusunda yapılan çalışmalara değinen Büyükşehir Belediye Başkan Fatma Şahin ise açılışta yaptığı konuşmada, “Deprem sonrasında alacağımız derslerle bundan sonrası ile ilgili yapılması gerekenleri acil yapmamız gerekiyor. Burada konuyla ilgili yetişmiş insan gücü beşeri sermaye var. Su medeniyettir. 2014 yılında göreve geldiğimizde su sıkıntısını gördük. İlk önce vatandaşları bilgilendirmek için çalışmalar hazırladık. Düzbağ Projesi bundan sonra başlattık. Ankara’da temaslarda bulunduk. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın desteği ile proje hayata geçti. 130 kilometreden su getirdik. Eğer bu olmasaydı şu anda su sıkıntıları yaşayabilirdik” şeklinde konuştu.

Gaziantep Valisi Kemal Çeber de açılıştaki konuşmasında toplantının önemine dikkat çekerek, “Su konusu belki de ülkenin geleceğini şekillendirecek. Kaynaklardaki kayıp için anılacak önlem ileride yaşanacak sorunların önüne geçmesine vesile olunacak. Ülkemizin her yerinde su konusu konuşuluyor artık. Suyun doğru yönetilmesi, sistemin doğru kullanılması gerekiyor” diye konuştu.

Türkiye’de ilk olarak “İçme ve Kullanma Su Güvenliği Planı” hazırlanacak

Tarım Orman Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü’nün yürüttüğü çalıştayda halk sağlığını korumayı, kaynaktan musluğa bütün risklerin afete dönüşmeden önce bertaraf edileceği ve kısıtlı olan suyumuzun en verimli ve sürdürülebilir şekilde kullanılmasını sağlamak amacıyla Türkiye’de ilk olarak “İçme ve kullanma Su Güvenliği Planı” hazırlayacak.

Gaziantep pilot il seçildi

Deprem, taşkın, kuraklık gibi doğal afetler başta olma üzere, kimyasal, biyolojik, radyoaktif, nükleer (KBRN) ajanlara bağlı risklere ilişkin terör saldırıları ve siber saldırıları ele alan; afet öncesinde, afet esnasında ve sonrasında gerçekleştirilecek çalışmalar ile acil durum planlarını da ihtiva edilmesi için pilot bölge olarak seçilen Gaziantep’in “Gaziantep Kaynaktan Musluğa İçme ve Kullanma Su Güvenliği Planı”na yönelik proje için ise 2023 yılı sonunda çalışmaların tamamlanması hedefleniyor.
Haftanın Öne Çıkanları

Feridun Kunak'tan şifa dolu karışım tarifleri! Göbek bölgesindeki yağlardan arınmak isteyenler.

2023-09-21 17:33 - Magazin

Kuruluş Osman’a 5.sezon öncesi beklenmedik transfer! Yabancı bir isim geliyor

2023-09-20 12:08 - Magazin

Türk Telekom'dan internete zam: İşte yeni fiyatlar!

2023-09-21 10:13 - Teknoloji

1 dizinin daha ömrü tükendi! Ruhun Duymaz'ın final yapılmasının esas nedeni...

2023-09-21 11:17 - Magazin

Fenerbahçe'nin grubunda Ludogorets, Trnava'yı puansız gönderdi

2023-09-21 22:17 - Spor

Bakan Tekin yeni düzenlemeyi duyurdu…Türkçe ortalaması 70 olmayan sınıfı geçemeyecek!

2023-09-23 12:51 - Eğitim

İYİ Partili Gürban’dan Suriyeli ve Ensar meselesine farklı yaklaşım.

2023-09-21 09:10 - Siyaset

İSO 500 açıklandı. Listede Gaziantep’ten kimler var?..

2023-09-26 11:55 - Ekonomi

25.09.2023 Pazartesi günü nöbetçi eczaneler

2023-09-25 17:35 - Sağlık

CHP'de zafer Reisoğlu'nun

2023-09-24 17:25 - Siyaset

İlgili Haberler

Tunceli’de kadın üreticilerin çilek hasadı yüz güldürdü

22:20 - Yaşam

Bodrum Çarşı Mahallesi’nde kapsamlı temizlik

19:23 - Yaşam

Akşehir’de "Kiraz Hasat Şenliği" coşkusu

18:21 - Yaşam

Gönüllüler orman yangınlarına karşı farkındalık için sahaya indi

17:29 - Yaşam

Vatandaşlara, Asya Kaplan sivrisineği uyarısı

17:04 - Yaşam

Günün Manşetleri

Nizip’te İki Motosiklet Çarpıştı: 4 Yaralı, 1’inin Durumu Ağır

22:36 - Asayiş

Gaziantep’te Beykent Kavşağı’nda Kaza: Vinç Köprü Altında Duvara Çarptı

22:23 - Asayiş

Gaziantep’te Uyuşturucu Operasyonu: Kokain, Silah ve Hassas Terazi Ele Geçirildi

22:16 - Asayiş

Gaziantep’te 26 Haziran 2026 tarihli elektrik kesintisi

18:15 - Elektrik ve Su

Gaziantep OSB Başkanvekili Yaşar Erturhan hedefleri açıkladı

17:31 - Ekonomi