?>

OSB'nin Enerjisi Yükseliyor

Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi Başkanı Cengiz Şimşek, Gaziantepli sanayicilerin, enerji yükünün hafifletilmesi ve yeşil bir OSB için yerli ve yenilenebilir enerji kaynaklarına yöneldiklerini söyledi.

Gündem - 3 yıl önce

Gaziantepli sanayiciler güneş enerjisinde öncü oldu

Gaziantep OSB Başkanı Cengiz Şimşek:“Enerjimizin yüzde 15’ini güneşten karşılıyoruz”
16. EIF Gaziantep Enerji Fuarı Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan Yardımcısı Abdullah Tancan’ın da katıldığı bir törenle açıldı. Gaziantep OSB Başkanı Cengiz Şimşek, Ortadoğu Fuar Merkezi’nde düzenlenen Gaziantep Enerji Fuarı’nın açılışında yaptığı konuşmada, yerli ve yenilenebilir enerji kaynaklarının yaygınlaştırılmasının önemine dikkat çekti.
Başkan Cengiz Şimşek, günümüzde enerjinin stratejik yatırımlar arasında yer aldığını belirterek, “Enerji, sadece sanayiciler için değil, tüm devletler için de önemli ve öncelikli konular arasında yer almaktadır. Hatta uluslararası ilişkilere büyük ölçüde enerji politikaları yön vermektedir. Bu nedenle 16. Güneş Enerji Kongresi ve fuarının şehrimizde yapılıyor olması biz sanayiciler için büyük önem taşımaktadır” dedi.

“2022’DE ENERJİYE 2 MİLYAR DOLAR ÖDEDİK”

Türkiye’de sanayi bazında kullanılan enerjinin yüzde 5’inin Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi’nde tüketildiğini ifade eden OSB Başkanı Cengiz Şimşek, sanayicinin enerji yükünü hafifletmek amacıyla yenilenebilir enerji kaynaklarından olan güneş enerjisine yöneldiklerini ifade etti. Şimşek, Gaziantep OSB olarak her yıl enerjiye 2 milyar dolar ödediklerini vurgularken, “Gaziantep OSB olarak Enerjiye 2022 yılı içerisinde 2 milyar dolar ödeme yaptık. Gaziantep’ in aylık ihracatının 1 milyar dolar civarında olduğu düşünülürse sanayicinin enerji yükü çok daha net olarak görülecektir. Bu sürdürülebilir bir rakam değildir. Sanayicinin enerji yükünü azaltmamız ve rekabet gücünü artırmamız gerekiyor. Bunun yolu da yerli ve yenilenebilir enerji kaynaklarından geçiyor” şeklinde konuştu.

KARBON EMİSYONUNU DÜŞÜRMEYİ HEDEFLİYORUZ

Başkan Cengiz Şimşek, konuşmasında şunları söyledi: “Tüm dünyada olduğu gibi Ülkemizde de başta güneş enerjisi olmak üzere yerli ve yenilenebilir enerji kaynaklarına son yıllarda yönelim hızla artmaktadır. Dünyada fosil yakıtların sınırlı olması ve fosil yakıtların yanmasıyla ortaya çıkan karbon emisyonu problemi yenilenebilir enerji kaynaklarına olan ilgiyi arttırmıştır.
Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi olarak, bir taraftan artan enerji maliyetlerini düşürmek diğer taraftan karbon emisyonunun azaltılmasına katkı sunmak amacıyla yönümüzü güneşe döndük. Yeşil Dönüşüm çalışmaları ışığında sanayicilerimizin çatılarına GES kurmalarına rehberlik ve de teşvik ederek güneş enerji santrallerine  en hızlı izin veren OSB' olduk. Bugün Bölgemizdeki sanayicilerimizin faydalandığı güneş enerjisi santrallerinin toplam gücü 380 megawatt’ a ulaştı. Ülkemizde tüketilen enerjinin yaklaşık yüzde 10’ u güneşten elde edilirken Gaziantep OSB’de 2023 ağustos ayında bu rakam yüzde 15’ e ulaşmıştır. Güneş enerjisine yatırım yaparak hem enerji maliyetlerini düşüren,  hem de Yeşil Sürdürülebilir OSB hedefimize katkı sunan sanayicilerimizi kutluyorum.”
Haftanın Öne Çıkanları

Gaziantep'te Mangal Yasağı Ne Zaman BİTİYOR?

2023-09-16 10:07 - Yaşam

Kuruluş Osman’a 5.sezon öncesi beklenmedik transfer! Yabancı bir isim geliyor

2023-09-20 12:08 - Magazin

“ASECAP DAYS 2023” İstanbul zirvesi 19-20 Eylül’de toplanacak

2023-09-17 13:26 - Ekonomi

Yunus ekiplerinden ağlatan doğum günü sürprizi

2023-09-14 09:09 - Gündem

Gaziantep'te Bu Gün 27 vatandaşımız hayatını kaybetti

2023-09-16 18:25 - Defin Listesi

"Uzaylı gördük" diyen ailenin çizimi viral oldu

2023-09-14 10:33 - Dünya

Şehidin var Gaziantep!..

2023-09-14 19:24 - Gündem

Yorgun mermi Gaziantepli genci canından etti!..

2023-09-16 19:00 - Asayiş

Savaşçı dizisinin oyuncusu Merve Kayaalp intihar etti! Babasının silahıyla kendisini vurdu

2023-09-19 10:18 - Gündem

AK Parti İlçe Başkanları belli oldu.

2023-09-19 15:24 - Siyaset

İlgili Haberler

Batman'da yolcu minibüsü ile para nakil minibüsü çarpıştı: 15 yaralı

19:17 - Gündem

Kazım Koyuncu, vefatının 21. yılında mezarı başında anıldı

19:01 - Gündem

Otuz buzağı arasından en güzeli seçildi

19:05 - Gündem

Kastamonu’da eğitimlerini tamamlayan 479 polis adayı törenle mezun oldu

18:58 - Gündem

Bakan Tekin açıkladı: Okullarda yeni güvenlik tedbirleri yolda! Erdoğan talimat verdi

18:58 - Gündem

Günün Manşetleri

Gaziantep’te 26 Haziran 2026 tarihli elektrik kesintisi

18:15 - Elektrik ve Su

Gaziantep OSB Başkanvekili Yaşar Erturhan hedefleri açıkladı

17:31 - Ekonomi

Gaziantep’te 25 Haziran 2026 Defin Listesi !

17:06 - Defin Listesi

Araban Karasu Çayı’nda tedirgin eden toplu balık ölümleri

16:43 - Asayiş

Burak Mahallesi’ne 30 Bin Metrekarelik Yeni Yaşam Alanı

16:31 - Gündem