?>

İMO Başkanı Güçyetmez bir kez daha uyardı

Yöneticilere çağrıda bulunmaya devam eden İMO Gaziantep Şube Başkanı Burkay Güçyetmez, “Ağır hasarlı binalar güvenli ve kontrollü şekilde yıkılmalı. Orta hasarlı binalarla ilgili genelge bir an önce çıkmalı. Yeni imar alanlarında deprem yönetmeliği dikkate alınmalı. Mevcut konut stoku depreme dayanıklı hale getirilmeli” dedi.

Gündem - 3 yıl önce

İnşaat Mühendisleri Odası Gaziantep Şubesi, kamuoyunun  bilgilendirilmesi, hasarlı binaların durumu ve kentin muhtemel depremlere hazırlanması konusunda deprem sonrası sürece yön vermeye devam ediyor.

Yaptığı etkinliklerle gerek inşaat mühendisleri gerekse de kamuoyundan büyük takdir gören İMO Gaziantep Şubesi, deprem yaralarının sarılması ve kentin depreme hazırlıklı hale getirilmesi açısından çok önemli bir etkinliğe daha imza attı. Meslek içi eğitim seminerleri kapsamında düzenlenen “Güçlendirme Teknikleri Programı”na alanında Türkiye’nin önde gelen bilim adamları ve uzmanlar katıldı.

Korkut Küçükcan Konferans Salonu’ndaki seminere konuşmacı olarak katılan Deprem Güçlendirme Derneği (DEGÜDER) Başkanı Sinan Türkkan, “Güçlendirme Hakkında Genel Bilgi ve Yasal Mevzuatlar” konusunu anlattı. Prof. Dr. Ali Haydar Kayhan “Prefabrik Yapıların Deprem Davranışı ve Güçlendirme Yaklaşımları”, Prof. Dr. Erdem Canbay ise “Deprem Felaketi Üzerine Bir İrdeleme” konulu bir sunum yaptı. İnşaat mühendislerinden büyük ilgi gören seminerde, Tekstil Mühendisi Yalın Aydın “Bina Güçlendirme ve Restorasyonunda Teknik Tekstil Kullanımı”, İnşaat Mühendisi Mustafa Arı da “Güçlendirmede Hibrit Uygulamalar ve Örnekleri” konusunu anlattı.

BİZİ YÖNETENLER UYARILARIMIZI DİKKATE ALMALI

İMO Gaziantep Şube Başkanı Burkay Güçyetmez, seminerin açılışında yaptığı konuşmada, depreme hazırlık konusunda karamsar bir tablo çizdi: “Hep söylüyoruz. Afet bir de olayın kendisi değil doğurmuş olduğu sonuçlardır. 6 Şubat depremleri ne yazık ki depreme hazır olmadığımızı ciddi bir şekilde karşımıza çıkardı. Resmi rakamlara göre 50 binin üzerinde insanımızı kaybettik, 100 binlerce insanımız yaralandı ve büyük travmalar yaşandı. Ekonomik, sosyolojik ve psikolojik etkilerini belki de uzun yıllar yaşayacağız.Bizi yönetenlere diyoruz ki, depreme dayanıklı kentler oluşturmak zorundayız. Bir an önce konutlarımızı, yaşam alanlarımızı depremleri afete dönüştürmeyecek derecede güvenli hale getirmemiz gerekiyor. Üzülerek bakıyoruz ki aradan yedi ay geçmesine rağmen halen yapılan çalışmaların çokta tutarlı ilerlemediğini görüyoruz. Yarın deprem olsa Gaziantep olarak hazır mıyız, bunun cevabını halen bilemiyoruz.”

VATANDAŞ ÇARESİZ, NE YAPACAĞINI BİLMİYOR

Güçyetmez, şöyle devam etti: “Depremin ardından binalardaki hasar tespitleri az, orta ve ağır hasarlı şeklinde yapıldı. Ancak yedi aydır vatandaş çaresizlik içinde ne yapacağını bilmeden bekliyor. Yıkılan konutların yerine sağlıklı ve güvenli konutlar yapılması gerekiyor. Ağır hasarlı binaların kontrollü bir şekilde, iş sağlığı ve iş güvenliği çerçevesi içerisinde yıkılması gerekiyor. Yıkılan binaların yerine yine bir plan çerçevesinde sağlıklı ve güvenli konutların yapılması gerekiyor. Mevcut yapı stokumuzu depreme dayanıklı hale getirmek ve vatandaşın barınma sorununu çözmek zorundayız. Orta hasarlı binaların durumu çok önemli. Çünkü burada tam bir belirsizlik var. Vatandaş çaresizlikten ne yapacağını bilmiyor. Yetkililer de net  bir açıklama yapmıyor. Şehirlerimizi bir an önce depreme dayanıklı hazır hale getirmek istiyorsak bir yandan ağır hasarlı binalarımızı güvenli ve kontrollü bir şekilde yıkımlarını yaparken, bir yandan orta hasarlı binalarımızın için acil bir genelge çıkarılıp hangi kriterlere uygun olan binaların güçlendirilmesi güçlendireceğinin önün açılması gerekiyor. Bir taraftan da yeni imar planlarıyla bir sonraki depreme hazırlıklı olmamız gerekiyor.”

“6 ŞUBAT MİLAT OLSUN”

Başkan Güçyetmez, depreme hazırlık konusunda yeni bir beyaz sayfa açılmasını da isteyerek, “Oda olarak bilgi ve birikimlerimizi toplum faydasına sunmaya devam edeceğiz. Yeniden yapılanma sürecinde depremlere karşı gerekli önemleri alınmış, sağlıklı, yaşanabilir, güvenli yapı stokuna ulaşmış ve mevcut yapı stoku güçlendirilmiş bir kent hayal ediyoruz. Bugüne kadar geçmiş depremlerden ders almadık. Artık alalım. Ağır hasarlı binaları güvenli ve kontrollü bir şekilde yıkalım, orta hasarlı binalara nasıl bir işlem yapılacağı ile ilgili bir genelge çıkaralım. Mevcut konut stokumuzu depreme hazır hale getirelim. Bunun yanında yeni imar alanları açılırken de, bilimin ışığından ayrılmadan planlamamızı yapalım. Bu zor ve uzun bir süreç. Ancak hep birlikte bunu başarmak zorundayız. 6 Şubat milat olması gerekiyor. Artık bir beyaz sayfa açalım ve adeta bir seferberlik halinde depreme karşı hazırlıklarımızı tamamlayalım” şeklinde açıklamada bulundu.

Seminerin sonunda katılımcılara İMO Başkanı Burkay Güçyetmez ve Şube Yönetim Kurulu Üyeleri tarafından katılımcılara plaket verildi. HABER MERKEZİ
Haftanın Öne Çıkanları

Lüks yaşam görüntüleri gündem oldu! O malikane HDP vekil adayının çıktı

2023-08-26 15:38 - Gündem

Kurtlar Vadisi'nin 2 güçlü ismi birleşti! Hudutsuz Sevda'yı görücüye çıkaracak

2023-08-28 16:48 - Magazin

Özgüçlü 40 Yaş Altı 40 Ceo Araştırması’nda 3. Sırada!

2023-08-24 10:22 - Ekonomi

Kadınların saç saça kavgası kamerada

2023-08-28 12:03 - Asayiş

Siyaset ve İş Dünyası bu düğünde buluştu

2023-08-27 15:50 - Yaşam

Harita belirlendi! İl potansiyeli yüksek 67 ilçe! Listede Gaziantep’ten hangi ilçe var?…

2023-08-29 15:47 - Gündem

Gaziantep Dedeman Otel yanıyor.

2023-08-26 14:13 - Asayiş

Anında tuvalete çıkaran o yiyecek: Fındık yemenin faydaları nelerdir?

2023-08-27 17:17 - Sağlık

Kağıthane’de polisle çatışmaya girip şehit eden saldırganlar PKK bağlantılı çıktı!

2023-08-26 02:23 - Gündem

Galatasaray penaltı bekledi! Hakemden ret...

2023-08-24 00:08 - Spor

İlgili Haberler

30 yıldır soba, mangal ve barbekü üretimi yapıyor

10:07 - Gündem

KUTSO’nun faaliyetleri, mali tablolar ve kurumsal temsil süreçleri detaylı şekilde ele alındı

10:00 - Gündem

Tehlike saçan köprü korkulukları yenilendi

09:53 - Gündem

Pelitözü’ne yeni muhtarlık binası, sosyal tesis ve park alanı kazandırılıyor

09:54 - Gündem

Bilecik’te mülki idare amirlerine veda programı

09:50 - Gündem

Günün Manşetleri

Yeni harita yayımlandı: Meteoroloji'den son dakika uyarısı

07:13 - Gündem

A Milliler’de galibiyet golü Kaan Ayhan’dan

07:12 - Spor

Türkiye - ABD maçını stadyumda 70 bin 492 taraftar takip etti

07:07 - Spor

Büyükşehir Gaziantep, öğrenciler için verimli bir yaz tatili programı hazırladı

02:37 - Gündem

Hava kompresörü vahşetinde istenen ceza belli oldu

23:57 - Gündem