?>

BÜSEM’de anahtar teslimleri devam ediyor

Gaziantep büyükşehir belediyesi tarafından yapımı devam eden ve 12 meslek grubunu içinde barındıracak büyükşehir sanayi ve endüstri merkezi’nde (büsem) fıstıkçılar sitesi’nin ikinci tur kuraları çekildi.

Gündem - 3 yıl önce

Şehrin ekonomisine katkı sağlayarak üretimin ve rekabet gücünün artmasının hedeflendiği BÜSEM’de Büyükşehir Belediyesi tarafından tahsis edilen, Antep Fıstığı İhtisas Organize Sanayi Toplu İş Yeri Yapı Kooperatifi tarafından yapımı yürütülen Fıstıkçılar Sitesi’nde yer alacak 400 dönüm arsa üzerine kurulu toplam 465 iş yerinin ikinci etabını kapsayan 130 iş yeri için kura çekimleri yapıldı.

Çekiliş törenine Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Başkanı Fatma Şahin, Gaziantep Vali Vekili Muhammed Önder, Gaziantep Fıstıkçılar Kooperatifi Başkanı Hızır Kök katıldı.

“Esnaf dediğimiz, bizim medeniyetimiz”

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, çekiliş töreninde yaptığı konuşmada esnafın toparlayıcı olduğunu belirtip teşekkür ederek, “Esnaf dediğimiz şey, bizim medeniyetimiz. Esnafımız, fıstıkçımız akıllıdır. Akıl ve alın teriyle bugüne kadar gelip ve daha da önemlisi ahlaklıdır. İşte tam bu bütün değerleri ne kadar iyi taşıdığınızın da son 22 yılına ben şahidim. Huzur ve mutluluk da para ile değil, şükretmekle olur. İşte bugün şikayet etmeyip çare bulduğumuz için, bugün hak ile sabır dileyip güzel ahlakınızla BÜSEM’e canlılık getirdiğiniz için, o dağı ekonomiye dönüştürdüğünüz için, o dağı büyük bir fırsata dönüştürdüğünüz için, ben her birinize çok teşekkür ediyorum” dedi.

“Kim bilgisini üretirse o dünyanın sözünü söylüyor”

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı çalışmalara değinen Başkan Fatma Şahin teknolojinin kullanılması gerektiğini ifade ederek, “Bu dönem iki tane şirket kurduk. Bir belediye niye Bilişim AŞ. kurar. Çünkü sermaye sizsiniz. Şehir akıllı olacaksa teknolojiyi kullanmamız lazım. Sizin E-ticarete geçmeniz lazım. Sizin kendinizi yenilemeniz, yeni uygulamalara bakmanız lazım. Bu bilgiyle, teknolojiyle olacak. Kim bilgisini üretirse o dünyanın sözünü söylüyor. Kendimizi yenilemezsek yeniliriz. Rabbim bu topraklara verecek her şeyi vermiş. Kıpkırmızı topraklar, dünyanın en büyük fıstığı burada üretiliyor. En kaliteli, en iyi zeytin burada üretiliyor. En iyi biber, en iyi üzüm burada üretiliyor. Biz Tarım Daire Başkanlığı kurduk. Fıstığı daha çok üretmemiz gerekiyordu. Fıstığımızın her yıl bereketlenmesi için destek verdik. Fıstık ağacında zarar veren böcekler vardı. Onu biyolojik şekilde yaptığımız fenomen tuzaklarla ağaca zarar veren böcekleri yok ettik. Bir kere bu coğrafyada çok fazla fıstık üretmemiz lazım. Bu olmazsa olmazımız” şeklinde konuştu.

“Artık biz kabımıza sığmıyoruz”

Fıstığı şehre katkılarına değinerek fıstıkçı esnafına teşekkür eden Fatma Şahin, “Artık biz kabımıza sığmıyoruz. Biz işi ehline vererek çalışıyoruz. Yaptığımız çalışmada önce BÜSEM’in yerini ayarladık. Biz neyden sorumluyuz çabadan. Ben hamd ediyorum. Sizin gibi yoldaşlarımız olduğu için. Yoldan kal, yoldaştan kalma diyorlar. Siz merhametin temsilcisisiniz. Siz alın, akıl terisiniz. İyilerin temsilcisisiniz. Fıstık dediğiniz şey ağız tadı, ekonomi, ailenin huzuru, mutluluğu, şehrin kültürel alt yapısı, bizi UNESCO’ya götüren tanıtım. Fıstık dediğin şey coğrafi işaret, ülke ekonomisi. Siz siz değilsiniz. Siz bizim kıymetlimizsiniz, canımız, ciğerimizsiniz” ifadelerini kullandı.

“Gelecekte burası altın olacak”

Gaziantep Vali Vekili Muhammed Önder, temelinden çatısına emeği geçen herkese çok teşekkür ederek, “Gelecekte burası altın olacak. Fatma Şahin yeşil altın dedi. Altın gibi bir yatırım olmuş. Bereketli kazançlar diliyorum. Hayırlı uğurlu olmasını diliyorum” şeklinde konuştu.

Gaziantep Fıstıkçılar Kooperatifi Başkanı Hızır Kök, BÜSEM ile şehrin nefes aldığına değinerek, “Şu anda GATEM bize çok küçük geliyor. Fatma Şahin BÜSEMİ kurmamış olsaydı bizim halimiz ne olurdu bilmiyorum. BÜSEM ile Gaziantep nefes aldı. İnsanlar ve ulaşım nefes aldı. On sene sonra bütün ticaret dalları faaliyete geçtiği zaman burası bir başka olacak. Başka yörelerden gelen insanlar burada alışverişi yapacak ve gidecek. Fatma Şahin’e çok teşekkür ediyorum” diye konuştu.

Gaziantep 8’inci noter tarafından protokol çekilişinin yapıldığı programda ilk kura protokol tarafından çekildi.
Haftanın Öne Çıkanları

Demir hapı kullanımında dikkat edilmesi gerekenler: Demir ilacı kullanırken yenmemesi gerekenler

2023-12-11 14:23 - Sağlık

İsmini ilk defa duyanlar şaşırıyor: Ramsay Hunt Sendromuna dikkat!

2023-12-09 15:22 - Sağlık

Gaziantep'te cinayet! Arkadaşı tarafından iş yeri önünde bıçaklandı

2023-12-08 16:00 - Asayiş

Yunanistan ile Meriç nehri üzerinde ikinci sınır köprüsünün detayları belli oldu

2023-12-11 09:18 - Dünya

Fatih dizisi gümbür gümbür geliyor! TRT1, izleyenlere bu kez öyle bir sürpriz yaptı ki

2023-12-10 16:18 - Magazin

Gaziantep’te hangi mahalllere su verilemeyecek.

2023-12-11 10:49 - Elektrik ve Su

Cevdet Yılmaz: "2026'da tek haneli enflasyona yeniden ulaşılacağız"

2023-12-06 18:38 - Dünya

100. yılda engelsiz yaşam etkinliği

2023-12-07 11:42 - Gündem

Eşref Bitlis’in torunu Hazal Şahin Güney Kore’de hayatını kaybetti

2023-12-09 18:28 - Yaşam

Survivor'a şok transfer! Çoğu kişi onun Kurtlar Vadisi'nde oynadığını bilmiyordu

2023-12-10 10:12 - Magazin

İlgili Haberler

Batman'da yolcu minibüsü ile para nakil minibüsü çarpıştı: 15 yaralı

19:17 - Gündem

Kazım Koyuncu, vefatının 21. yılında mezarı başında anıldı

19:01 - Gündem

Otuz buzağı arasından en güzeli seçildi

19:05 - Gündem

Kastamonu’da eğitimlerini tamamlayan 479 polis adayı törenle mezun oldu

18:58 - Gündem

Bakan Tekin açıkladı: Okullarda yeni güvenlik tedbirleri yolda! Erdoğan talimat verdi

18:58 - Gündem

Günün Manşetleri

Gaziantep’te 26 Haziran 2026 tarihli elektrik kesintisi

18:15 - Elektrik ve Su

Gaziantep OSB Başkanvekili Yaşar Erturhan hedefleri açıkladı

17:31 - Ekonomi

Gaziantep’te 25 Haziran 2026 Defin Listesi !

17:06 - Defin Listesi

Araban Karasu Çayı’nda tedirgin eden toplu balık ölümleri

16:43 - Asayiş

Burak Mahallesi’ne 30 Bin Metrekarelik Yeni Yaşam Alanı

16:31 - Gündem